Vedtægter for Ullerslev Antenneforening


Vedtægter for Ullerslev Antenneforening

§1
Foreningens navn er Ullerslev Antenneforening af 19.03.2018.
At forestå etablering, drift og vedligeholdelse af fællesantenneanlæg.

Medlemmerne
§2
I foreningen optages enhver, der bor i Ullerslev Antenneforenings forsyningsområde. Dette gælder ejere samt lejere af en bolig, der betaler det af foreningen fastsatte bidrag.

Medlemskabet gælder for et kalenderår ad gangen, indtil skriftlig udmeldelse er tilgået foreningen senest den 1. december.

Bestyrelsen kan udelukke et medlem af foreningen, hvis medlemmet ikke senest en måned efter påkrav betaler sit bidrag. Endvidere kan bestyrelsen uden varsel afbryde tilslutningen til fællesantenneanlægget, hvis blot en af kontraktbetingelserne misligholdes.

§3
Bestyrelsen fastsætter hvert år kontingent for medlemmerne.
Bestyrelsen er endvidere bemyndiget til at opkræve nødvendige afgifter og gebyrer, herudover hos medlemmerne vedrørende drift af antenneanlægget. Opkrævning sker årsvis eller kvartalsvis forud.

Bestyrelsen
§4
a) Foreningens bestyrelse, der består af 5 medlemmer, repræsenterer foreningen. Bestyrelsen råder over og er ansvarlig for foreningens midler i overensstemmelse med lovene og de af generalforsamlingen vedtagne beslutninger og drager omsorg for, at foreningens pengemidler forvaltes på bedste vis.

b) Bestyrelsen bemyndiges til efter bedste skøn at træffe afgørelser med hensyn til udvidelse, nyetablering og vedligeholdelse af foreningens fællesantenneanlæg, og med hensyn til hvilke anlæg/ejendomme foreningen kan komme til at eje eller bestyre, idet nyetablering skal fortolkes derhen at omfatte køb/etablering af andet anlæg/ejendom i overensstemmelse med §1.

c) Bestyrelsen bemyndiges til at optage lån, der måtte være nødvendiggjorte for gennemførelsen af de i 5b nævnte arbejder, og den skal sørge for, at renter og afdrag på sådanne lån betales rettidig.

d) Foreningen hæfter med sine midler for de af foreningen optagne lån. Foreningen er gennem sin bestyrelse berettiget til at gøre krav og regreskrav overfor den/de grundejere/personer/institutioner o.a., der påfører foreningen tab.

§5
Bestyrelsen vælger af sin midte med simpelt stemmeflertal en formand, næstformand og en sekretær. Kassereren vælges direkte på generalforsamlingen.

Endvidere fastsætter generalforsamlingen efter forslag fra bestyrelsen et efter arbejdets omfang passende honorar til formand, kasserer og koordinator.

Samtlige bestyrelsesmedlemmer er kontingent- og afgiftsfri.

§6
Møder afholdes af bestyrelsen, så ofte formanden finder det nødvendigt, eller når 3 af bestyrelsens medlemmer forlanger det.

§7
Bestyrelsen behandler alle sager, som af medlemmerne indsendes til generalforsamlingens eller bestyrelsens afgørelse.

§8
Bestyrelsen er berettiget til, så ofte den finder det ønskeligt, at tilkalde medlemmer uden for bestyrelsen til sine møder.

§9
Skulle nogen autoritet ønske foreningens mening om en eller anden sag, afgør bestyrelsen, hvor vidt de selv kan give svar, eller om sagen skal forelægges en generalforsamling.

§10
Formanden - og i hans fravær næstformanden - har forsæde i bestyrelsesmøderne og har i tilfælde af stemmelighed den afgørende stemme.

For at et bestyrelsesmøde skal have gyldighed, må i det mindste 3 af bestyrelsens medlemmer være til stede.

§11
Den daglige drift af foreningen og dennes diverse anlæg/ejendomme ledes af formanden, der er berettiget til at underskrive, dog i sager, der forpligter foreningen økonomisk, i fællesskab med kassereren.

Bestyrelsen er berettiget til at antage lønnet medhjælp, såsom juridisk, teknisk o. lign. bistand.

§12
Årsregnskabet skal inden hvert års 20. februar afleveres til revisorerne. Disse gennemgår regnskabet med bilag og tilstiller inden 8 dage efter regnskabets modtagelse formanden deres antegnelser. Regnskabet henlægges hos formanden 8 dage før generalforsamlingen til eftersyn for medlemmerne.

Generalforsamlingen
§13
Den øverste myndighed i foreningens anliggender har generalforsamlingen. Kun generalforsamlingen kan give, ophæve og forandre love.

§14
Den ordinære generalforsamling afholdes årligt inden udgangen af marts. Ekstraordinær generalforsamling afholdes efter bestyrelsens beslutning, eller når mindst 25 % af medlemmerne overfor bestyrelsen fremsætter skriftlig begæring derom. Begæringen skal indeholde oplysning om, hvilke sager, der ønskes behandlet på generalforsamlingen.

Enhver generalforsamling skal indvarsles ved bekendtgørelse mindst 3 uger før generalforsamlingens afholdelse.

Forslag, som ønskes forelagt den ordinære generalforsamling, må skriftligt motiveret være tilstillet bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen og offentliggjort senest 8 dage før generalforsamlingen.

§15
På den ordinære generalforsamling behandles følgende sager:
1. Beretning om foreningens tilstand og virksomhed i det sidst forløbne regnskabsår fra 1. januar til 31. december
2. Det reviderede regnskab forlægges til godkendelse.
3. Eventuelle forslag.
4. Valg af bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter, valg af 2 revisorer og 2 revisorsuppleanter.
5. Evt.

§16
På den årlige ordinære generalforsamling afgår der i lige år 2, og i ulige år 2 bestyrelsesmedlemmer samt kassereren, der vælges direkte, og lige så mange skal vælges i deres sted. De afgående kan genvælges. Revisorerne vælges hvert år. De afgående kan genvælges.

§17
På generalforsamlingen må ethvert medlem personligt afgive sin stemme. Ingen husstand har mere end 1 stemme, selv om vedkommende ejer flere ejendomme. Medlemmerne er berettiget til at stemme om alle foreningens anliggender.

Møde ved fuldmagt er ikke tilladt.

§18
Samtlige sager afgøres ved simpelt stemmeflertal. Dirigenten på generalforsamlingen afgør, hvorledes afstemningen skal foretages. Såfremt et medlem tilkendegiver ønske herom, skal afstemning ske skriftligt. Ændring af foreningens love kan besluttes uanset antal fremmødte medlemmer. Til forandring af lovene kræves, at beslutning derom tages med 3/4 af de afgivne stemmer.

§19
Foreningen kan ikke opløses, når 10 medlemmer ønsker, at den skal vedblive at bestå.

Således vedtaget på den ordinære generalforsamling den 23. marts 2022.

Bestyrelse pr. 23. marts 2022
Formand
Næstformand
Kasserer
Sekretær
Koordinator

Kontakt

Du kan kontakte os her

Fejlmelding Kabel TV

Servicepartner: Dansk Kabel TV - support
43 32 47 00
Man-fre: 9:00 - 20:00
Weekend og helligdage: 10:00 - 16:00

Fejlmelding Bredbånd og Telefoni

Servicepartner: YOUSEE
70 70 40 40
Man-fre: 8:00 - 20:00
Vagt: 10:00 - 20:00